10.5.2020

29 kysymystä

IMG_5870_edited IMG_5878_edited

1. Koko nimi ja mistä se tulee? Metta Annika. Äitini oli jostain kuullut tai nähnyt etunimeni ja erikoisuudessaan vakuuttanut. Oon aina pitänyt siitä, että mulla ei ole mikään tusinanimi, vaikka ajoittain harvinaisen nimen omistaminen tuottaa hankaluuksia, varsinkin puhelinkeskusteluissa.

2. Pituus? 168 cm.

3. Mitä katson tv:stä juuri nyt? Viaplaylta katson uudemman kerran Buffy the Vampire Slayeria (oon katsonut tämän läpi joskus pari kolme vuotta sitten) sekä Blacklistin uusinta kautta. Harmi että uutta jaksoa joutuu odottamaan aina viikon!

4. Julkkisihastus? Olen aina ollut naurettavan huono näissä, ei mulla oikeastaan ole. Jos pitäisi joku sanoa niin varmaan joku perus Brad Pitt tai Jensen Ackles.

5. Haaveesi? Mulla ei varsinaisesti ole mitään konkreettisia haaveita, ne kaikki liittyy siihen että ehtisi nähdä ja kokea mahdollisimman paljon. Ja että elämä ois mahdollisimman pitkä, terve ja onnellinen, niin itselläni kuin läheisilläni.

6. Puhelimen taustakuva? Lukitusnäyttö on joku omenankukkaviritys ja aloitusnäyttö on sellainen melko kliseinen auringonlaskussa kylpevä rantamaisema.

7. Pisin parisuhde? Nykyinen.

8. Silmien ja hiusten väri? Silmät ovat ruskeat ja hiukseni luonnostaan perinteiset harmahtavan ruskeat, mutta olen vuosia värjännyt niitä. Nyt ne ovat vaaleahkon ruskeat reilulla tyvikasvulla ja ruusukullan vivahteilla.

9. Lempiruoka? Tykkään aika monista ruuista, risotto ja pitsa menevät kärkeen, mutta pidän lohesta lähes muodossa kuin muodossa myös hurjasti. Ja nachopelti!

10. Lempilaulaja/bändi? Bruce Springsteen, Bon Jovi ja Red Hot Chili Peppers

IMG_5903_edited

11. Lempielokuva? Legends of the Fall, suomenkielinen nimi Intohimon tuulet.

12. Surullisin biisi, jonka tiedät? Hmm ainakin mä saan itseni itkemään joka kerta, kun kuulen Red Hot Chili Peppersin Wet Sand -kappaleen.

13. Ensisuudelma? Suhteellisen kauan aikaa sitten eikä järin onnistunut :D

14. Oletko koskaan menettänyt ketään? Äidin puolen isovanhemmat ovat molemmat jo poissa.

15. Horoskooppimerkki? Leijona.

16. Paras juttu ikinä? Jäätelö, ystävät, perhe, aurinkoinen ja kuuma kesäpäivä.

17. Surkein juttu ikinä? Kivi kengässä tai se, kun sukka valuu kengässä huonosti, etkä siinä hetkessä pysty korjaamaan tilannetta. Myös pätkivä nettiyhteys on hermoja raastavaa!

18. Kuinka monta lasta haluaisit? Tällä hetkellä en osaa nähdä itseäni lapsien keskellä, eli tämä jää arvoitukseksi.

19. Lempilaji? Mä en ole todellakaan tarpeeksi pitkäjänteinen harrastaakseni yhtään mitään urheilullista, mutta nautin luistelusta (jota menneenä talvena en päässyt harrastamaan kertaakaan) ja pyöräilystä, jota sitäkään en ole tehnyt aikoihin, koska pyöräparkani ei ole ajokunnossa...

IMG_5921_edited IMG_5872_edited

20. Suurin pelko? Pelkojen suhteen olen huono vastaamaan - musta tuntuu etten ole koskaan osannut määritellä pelkojani, vaikka totta kai niitä on samalla tavalla kuin suurimmalla osalla muillakin. Mulla ei kuitenkaan ole mitään sellaista suoraa vastausta, kuten vaikkapa korkeat paikat.

21. Epäsuosittu mielipide? Öööh no mun mielestä kaikki älyrannekellot, joilla voi maksaa, mitata unta, lukea viestejä ja kaikkea muuta mitä en edes osaa kuvitella, on musta ihan hölmöjä ja turhia.

22. Syntymäkaupunki? Kuusaankoski, joka kuuluu nykyisin Kouvolaan.

23. Mikä inspiroi juuri nyt? Kevät ja vanhemmat sarjat.

24. Addiktio? Tällä hetkellä mulla kai ole, mutta aiemmin tänä vuonna se oli oliivit. Söin niitä suoraan purkista - mulla oli niitä jopa eväänä monta kertaa ja työkaverit naureskeli mulle.

25. Mitä odotat? Että voisi taas tehdä suunnitelmia pidemmässä mittakaavassa ja että onnistuisin löytämään jonkinlaisen sisäisen zen-tilan, joka on jostain syystä ollut kadoksissa jo jonkin tovin.

26. Unelmaduuni? Olisi itse asiassa varmaan psykologian tai jonkin asteisen hyvinvoinnin parissa. Tai vastaavasti olisi kivaa olla jonkun pienen kahvilan omistaja, mutta nämä nykyiset ajat eivät tosiaan innosta ja motivoi yrittäjäksi.

27. Harrastukset? Eri suoratoistopalveluiden suurkulutus, eli sarjat ja leffat. Liikunta ja ruuanlaitto sekä leivonta, kun niille on aikaa. Normaalisti mulla jää töiden jälkeen aika vähän energiaa ja aikaa muuhun kuin yleiseen hengailuun :D

28. Biisi, jota kuuntelen tällä hetkellä? Juuri nyt en kuuntele mitään (miks tää pitää sanoa..?), mutta oon tässä nyt muutamana päivänä kuunnellut Robbie Williamsia ja hauskana sattumana sain facebookissa juuri muistutuksen vanhoista päivityksistä, jossa olin kymmenen vuotta sitten fiilannut kyseistä artistia myös. Sen kymmenen vuoden sisällä en sitten olekaan häntä juuri pahemmin kuunnellut, hahah.

29. Milloin viimeksi olet itkenyt? Aiemmin tällä viikolla, kun katsoin elokuvan Me Before You. Siinä meni useampikin nenäliina! Mä suuresti nautin elokuvien parissa kyynelehtimisestä, jos se siis tapahtuu omassa rauhassa kotona.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti