13.6.2019

Kesäjuttui

Eilisen piti olla mun viikon ainoa vapaapäivä, mutta tästä torstaista muodostuikin sellainen myös! Ikinä, siis ikinä, ei varmaan ole käynyt näin, joten otan tämän riemulla vastaan :D Sen kunniaksi lisää riemukkaita kesäjuttuja viimeisen parin kolmen viikon ajalta. 

kesä 3 48049275033_6c56b23149_o_edited

Meidän piha ♥ Tai no eihän se meidän ole, vaan taloyhtiön, jossa asumme, mutta se on silti oma kotipiha ollut jo useamman vuoden ajan. Se on rehevä ja suojaisa ja siinä on kiva viettää aikaa (en tosin ole varma arvostaako naapurit tätä koska en esim. ikinä leikkaa nurmikkoa, mutta koska en osaa!) Nyt tulevana juhannuksena olisi tarkoitus olla pienellä porukalla juurikin tuossa meidän pihassa, jos sää sen vaan sallii. 

kesä 1

Eihän se ole kesä eikä mikään ilman herkkuja! Jätskiä on tullut syötyä ulkona moneenkin otteeseen. Ja sitten nuo Pandan lakupallerot, voi juku. En halua edes tietää, montako pussia olen tuhonnut tässä viime aikoina. Onneksi nuo on aika pieniä pusseja... mutta siis ihan törkeän hyviä, en mä siitä passionhedelmästä nyt päätäni pantiksi laita, mutta makumaailmaltaan kuitenkin tosi nam. 

48049235291_e875b31f63_o_edited

Ystäväni kissanpennut. Tästä on nyt varmaan kolmisen viikkoa kun kävin katsomassa heitä, niin suloisia otuksia! Koska olen ikäni koirien kanssa kasvanut ja ollut, en osaa nähdä itseäni kissan omistajana (ja olen kissoille huomattavasti enemmän allerginen kuin koirille, joten sen puolestakaan en varmaan uskaltaisi) mutta kissat on muuten kyllä kivoja (ja toisinaan vähän pelottavia) otuksia. Onneksi niitä pääsee aina tapaamaan muiden luona :) 

kesä 2

Vierailin viime kuussa ystäväni luona Järvenpäässä ja käytiin Kulmakonditoriossa lounaalla. Tuntui olevan suosittu paikka ja salaatti oli oikein maukas!
Sitten varsinainen gourmet -annos Tallinnan laivalta, hahah. Taisin matkustaa Eckerö Linella ensimmäistä kertaa ja mulla ei ole siitä oikein juuta tai jaata sanottavaa, kuten ei oikeastaan muiltakaan laivoilta. Myymälästä tosin ostin sen verran, että sain bonusmatkan, joka on voimassa heinäkuun loppupuolelle. Että saas nähdä jos lomalla tulee innostuttua vielä laivalla käymään.

Näiden ruoka-annosten lisäksi käytiin viime perjantaina ystäväporukalla syömässä Lahden Popotissa, ja tämä oli mulle toinen kerta siellä. Istuttiin pitkään, juotiin pullo viiniä neljään pekkaan, välijälkkärinä aivan tajuttoman hyvät mangomojitot. Pääruokana söin jotain pastaa, se oli hyvää, muttei varsinaisesti mitenkään erikoista. Plus mulla oli nälkä, olisin varmaan jaksanut syödä vielä puolet enemmän. Mistä kertoo se, että söin sitten vielä drinkin jälkeen jälkkärinkin ja kun käytiin työpaikalla juomassa vähän sangriaa, niin vedin siinä sitten vielä ristikkoperunoitakin :D Ja niin, kotimatkalla kävin vielä Subwayssa... 

48049325507_efed3193bb_o_edited

Siinä itseasiassa juurikin edellä mainitun perjantai-illan lookia. Oli jotenkin haastavaa miettiä, miten meikata ja laittaa tukka, kun istuttiin ennen ruokailua pari tuntia terassilla melko suorassa auringonpaisteessa. Ja meikkaaminen hellepäivinä on muutenkin ollut haasteellista - kaikkein mieluitenhan sitä olisi ilman meikkiä, mutta mulla on ollut iho vähän huonossa kunnossa ja se meikittömyys ei tunnu jotenkaan kivalta, vaikka tosin lopputulos sulaneet meikit naamalla vs läikikäs meikitön naama lienee aika samoilla maaliviivoilla :D Onneksi iho on nyt pikkuhiljaa alkanut näyttää merkkejä siitä, että se meikittömyyskin voisi olla vaihtoehto! Ainakin meikkivoiteen ja puuterit voi heittää kaapin perälle piiloon.

kesä 4

Ollaan kavereiden kanssa puhuttu, että meistä jokaisesta saa varmaan alkoholistin, jos seuraa meidän sometilejä. En edes tiedä, miksi tulee aina päivitettyä, jos on viiniä tai drinkkiä naaman edessä, miksi en ota kuvia mun vesilaseista? :D No mutta, kesällä tulee helpommin maistettua kaikkia uusia juttuja. Ja hei - mä sain mun kesän bucket listiltä jo yhden jutun pois: Aperol Spritziä juotu terassilla! En tosiaan aiemmin ollut juomaa maistanut ja maku tuli vähän yllätyksenä. Tai siis, siinä oli jotain, mihin en itse ollut tottunut. Tästä ei siis täysin mun lempparia kyllä muodostunut, mutta sellainen juoma kuitenkin, että voi aina silloin tällöin tilata. 

kesä 5

Kaverikuva parhaan ystävän kanssa ♥ Kuten pari postausta sitten kirjoittelinkin, niin Jedillä on tosiaan ollut vähän ongelmia terveyden kanssa tässä vajaan kuukauden aikana, mikä on ollut kurjaa. Nyt on kuitenkin lääkekuurit syöty ja tilanne näyttäisi olevan hyvä - myöskään aiemmin otetuista verikokeista ei ilmennyt mitään hälyttävää. Mutta sepä se näiden koiravanhusten kanssa on, ikinä ei voi tietää. Joka tapauksessa olen kiitollinen näistä yhteisistä kesäpäivistä :)

Zalandon paketista ilmestyi nämä Conversen matalavartiset ja paksupohjaiset tennarit, ja olen ihan innoissani! Käyttöön nämä eivät ole vielä päässeet, mutta pian, pian. Samaisesta paketista tuli myös Adidaksen legginssit, jollaisista olen haaveillut pitkään. Sellaiset rennot, hyvät jalassa ja niissä kehtaa liikkua ihan julkisestikin, mun koticollarit alkaa olla siinä kuosissa että hyvä kun kehtaa koiran pihalla pissattaa, hahah.

Nyt vapaapäivän viettoon! Koska tämä tuli niin yllättäen, mitään suunnitelmia ei ole. Saa nähdä, mitä keksin :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti