16.1.2015

Tyytymätön

IMG_9511 IMG_9514 IMG_9520

paita, croptop Gina Tricot / hame Second hand / kaulakoru H&M / kengät Rocket Dog

Tyytymättömyys on inhottava tunne. Se kielii siitä, että jokin asia ei ole niin kuin sen toivoisi olevan eikä hetkellisesti osaa oikein arvostaa sitäkään, mitä jo on. Se hyvä puoli tyytymättömyydessä on, että se saa ehkä tavoittelemaan lujemmin asiaa, johon ei ole tyytyväinen. Toisaalta vaarana on myös hautua itsesääliin ja sortua ajattelumalliin, että näin asiat nyt vain ovat, ja minä, pieni ja voimaton ihminen olen täysin olosuhteiden armoilla.
Minä olen kokenut vähän tyytymättömyyttä tässä viime aikoina. Itseäni kohtaan. Tuntuu, että ihan kaikki junnaa paikoillaan ja että muutosta ei tapahdu mihinkään suuntaan. Olen tyytymätön siksi, että annan asioiden jatkua samalla tavalla. Tyytymätön siksi, että olen tietoisesti hakenut muutosta joihin asioihin kuitenkaan kostumatta siitä mitään ja tyytymätön siksi, että olen viime aikoina ollut myös aivan liian väsynyt ja saamaton tekemään mitään muutoksien eteen. 
Toisaalta itsensä syyllistäminen on ajanhukkaa. Uskon siihen, että kaikki tapahtuu silloin kuin niiden kuuluu tapahtua ja on turha yrittää juosta vastatuuleen ja väsyttää itsensä. Ehkä tämä on ollut sellainen taantumakausi ja kun tuuli kääntyy, juoksen lujempaa kuin koskaan.

2 kommenttia: