17.10.2018

30 kysymystä ja vastausta

Joo, mie tiedän, vanha juttu! Tämä haaste pyöri muissa blogeissa ehkä kuukausi sitten, mutta koska olen ollut reissun päällä niin paljon ja loppu aika on kulunut niistä reissuista palautuessa, en ole ehtinyt tekemään tätä kyselyä, vaikka luettuani vastauksia muista blogeista niin ajattelin tekeväni. Ja niin teinkin, koska parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)

IMG_2330

Avioliittoja: takana nolla ja edessä todennäköisesti saman verran. En näe itseäni järjestämässä häitä tässä elämässä, ehkä jossakin toisessa, mutta joka tapauksessa olen tilanteeseen tyytyväinen.

Kihloissa: ollaan seurusteltu mieheni kanssa 5,5 vuotta, eikä kihlautuminen ole ikinä ollut puheenaiheena edes vitsillä, eli ei ole tätäkään vaihtoehtoa tulossa :D

Lapsia: Ei. Tällä hetkellä pelkkä ajatuskin ahdistaa, vaikka tuttavapiirissa on viime aikoina syntynyt paljonkin lapsia. Tällä hetkellä en siis osaa kuvitella lisääntyväni, mutta oikeastaan mulle on jo pitkään oikeammalta vaihtoehdolta tuntunut adoptio tai sijoitus-vanhemmuus, mutta ne ovat asioita, joihin en vielä ole valmis, jos koskaan. Olen päättänyt, etten ota paineita tästä asiasta.

Lemmikkejä: Jedi -koira. Jedi on 13,5 vuotta vanha ja tiedostan, että yhteinen aikamme on käymässä vähiin, vaikka tällä hetkellä kaikki sujuu niin kuin ennenkin. Tämä tekee minut tosi surulliseksi, enkä tiedä, miten osaan olla ja elää arkeani ilman Jediä. Ilman koiraa. Ajatuksena on ollut Jedin jälkeen elää jonkin aikaa ilman lemmikkiä, mutta katsotaan. Mulla on 26 ikävuoteni ajan ollut 10 kk ajanjakso, kun meillä perheessä ei ole ollut koiraa ja sinäkin aikana tivasin sellaista jatkuvasti. Mutta joka tapauksessa tiedän ottavani uuden koiran jossakin vaiheessa.

Leikkauksia: yksi, mun oikea polvi on operoitu vuonna 2012. Kyseessä oli päiväkirurginen toimenpide, eli minua ei nukutettu ja pääsin jo samana päivänä sairaalasta pois.

IMG_2329 IMG_2337

Tatuointeja: neljä, ja haluan lisää, sillä mulla on ainakin pari ideaa, jotka haluan toteuttaa. Kaikki tatuointini ovat suhteellisen pieniä ja ainoastaan oikeassa ranteessa oleva tatuointini selkästi näkyvillä. Mulle tatuoinnit on sellaisia omia juttuja, eikä niiden tarvitse olla jokaisen nähtävissä enkä itselleni voisi edes kuvitella esim. koko käden peittävää tatuointia/tatuointeja.

Lävistyksiä: korvissa muutama. Mulla on ollut myös lävistys huulessa, mitä toisinaan kaipaan, mutta työni takia en voi pitää lävistyksiä naamassa.

Muuttoja: peräti kymmenen. Nykyisessä asunnossa ollaan viihdytty kolme vuotta.

Ottanut lopputilin: en kertaakaan, mutta minut on kyllä irtisanottu muutamaan otteeseen. Ei tosin itsestäni johtuvista syistä.

Ollut saaressa: öööh, lukemattomia kertoja? :D

Autosi: en omista enkä lähitulevaisuudessa aiokaan, sillä en nykyisessä asuinympäristössäni tai työmatkaan sitä tarvitse. Mulla on kuitenkin ollut ajokortti monta vuotta ja ajan silloin tällöin äitini autoa.

Ollut lentokoneessa: tänä vuonna ihan liikaa, nopealla laskemisella yli 30 tuntia. Lentäminen on mulle sellainen perus juttu - en tykkää enkä inhoa sitä.

Onko joku itkenyt vuoksesi: todennäköisesti on

Ollut rakastunut: kyllä

Ollut ambulanssissa: kerran olen ollut kyydissä, samainen keissi kun polvi leikattiin. Leikkauksella ja ambulanssilla ei ole yhteyttä toisiinsa sinällään, mutta mun jalka oli vamman sattuessa niin huono ja kipeä, etten olisi päässyt omin avuin edes taksilla päivystykseen, joten soitin ambulanssin.

Luistellut: kun olin nuorempi, asuttiin urheilukentän vieressä, johon talvella tehtiin aina luistelujää - luistelemassa tuli käytyä päivittäin, koska luistimet pystyi vaihtamaan jalkaan jo kotona. Sittemmin tämä on jäänyt, viime talvena kävin luistelemassa kerran, mutta muistin miten vapauttavaa ja hyvää liikuntaa se on, joten tänä talvena (mahdollisuuksien ja sääolosuhteiden mukaan) aion yrittää käydä jäällä ainakin kerta viikkoon.

Surffannut: tavallaan laji on aina kiehtonut, mutta olen todella surkea uimari ja vesi omalla tavallaan ahdistaa minua, jos se ei ole mun "hallinnassa", joten en usko että tulen koskaan kokeilemaankaan

Ollut risteilyllä: monet kerrat

Ajanut moottoripyörällä: en, enkä ole ollut kyydissäkään

Ratsastanut hevosella: no mikä nyt sitten lasketaan ratsastamiseksi, oon minä hevosen selässä istunut viimeksi varmaan joskus kymmenen vuotta sitten, mutta miksikä se nyt sitten luetaan :D Hevonen kyllä liikkui!

Lähes kuollut: en

IMG_2346 IMG_2370

Ollut sairaalassa: en muuta kuin polveni takia ja tämähän käsiteltiin jo :D Astman ja atopian takia on tosin rampattu lääkärissä vuosien mittaan aika monta kertaa.

Suosikkihedelmä: oon siitä vähän erikoinen, etten ihan hirveästi välitä hedelmistä. Tai siis joo, tykkään monesta, mutta en yleensä ikinä kaupan hedelmäosastolla oo sillee "ah, appeelisiini! ja päärynä! sitten vielä nippu banaaneja!" Mutta joo, avokado. Tykkään myös mangosta ja persikasta. Passionhedelmä, omenat ja granaattiomena sekä banaani myös jees. Niin ja sitruuna ja lime! Mutta niitä en tosin syö sellaisenaan.

Aamu vai ilta: useimmiten ilta, aamut vaihtelee mulla suhteellisen paljon - toisinaan olen hereillä tosi aikaisin ja saan paljon aikaiseksi (esim. eilen ja tänään) ja toisinaan koko päivään herääminen tuntuu ikävältä.

Lempiväri: vihreä, ollut niin kauan kuin muistan. Tykkään erityisesti myös viinin/tummanpunaisesta sekä sellaisesta sinapinkeltaisesta ja ruosteen ja kuparin väristä.

Viimeisin puhelu: parisenkymmentä minuuttia sitten itselleni vieraasta numerosta. En vastannut, koska olin unohtanut puhelimeni äänettömälle, enkä siis kuullut soittoa. Viimeisin puhelu, johon olen vastannut, oli eilen äidiltäni.

Viimeisin viesti: Finnkinon elokuvalippu. Eilen sattui hauskasti, kun kävelin kaupasta kotiin ja bongasin maassa Finnkinon paperisen lippukotelon. Sisässä oli yksi sarjalippu ja kotona testasin, että se oli käyttämätön. Poikaystäväni on menossa perjantaina perheensä kanssa katsomaan uuden Halloween -leffan johon mun ei pitänyt alunperin mennä, mutta nyt kävi niin, että menenkin, ilmaiseksi kun pääsen! Sattui vielä niin hyvä tuuri, että löytyi vapaa istumapaikka heidän valitsemiensa paikkojen vierestä!

Kahvi vai tee: kahvi, ehdottomasti. Teetä juon tosi harvoin, lähinnä silloin kun olo on tosi flunssainen eikä kahvi maistu silloin hyvältä.

Kissa vai koira: tämäkin vastaus on pääteltävissä jo aiemmista vastauksista, eli koira! Tykkään kyllä kissoistakin, mutta niiden sielunmaisema on jäänyt vuosien varrella hämärän peittoon ja koiriin osaan suhtautua paljon luontevammin.

Paras vuodenaika: oon kesäihminen henkeen ja vereen, jotenkin lämpö ja aurinko (olettaen että niitä esiintyy hahah) saa mut paljon eläväisemmäksi ja sosiaalisemmaksi. Koen kuitenkin vuodenajat rikkautena ja jos nyt muuttaisin vaikka seudulle, missä niitä ei ole tai ne ovat huomattavasti vähemmän erottuvat, uskoisin tietyllä tapaa kaipaavani niitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti