26.10.2016

3 asiaa

Kyllä, lankesin. Olen oikeastaan tietoisesti vältellyt tätä blogihaastetta sen ilmestymisestä saakka, koska kyllähän se nyt on osoitus oman suunnittelukyvyn ja inspiraation puutteesta, jos blogiin lykkää kaikkia muita blogeja kiertävän haasteen!! Ehkä tietyllä tapaa joo, mutta kun olen näitä muutamista omista lemppariblogeista lukenut, ei tämä nyt niin tyhmä juttu kuitenkaan ole, koska aina on kiva kuulla jotain nippelinappeli hassunhauskoja pikkupikkufaktoja. Täs ois nyt sit miun.

IMG_0859

3 asiaa, joista pidän...
○ melodisista kitarasooloista. Kuinka hyvältä kunnon tiluttelu voikaan kuulostaa!
○ mustapippurista. Ahh, onko mikään yhtä hyvää kuin rouhittu mustapippuri?!
○ siitä kun poikaystävä joka ilta nukkumaan mennessä (siis jos mennään about samoihin aikoihin) silittää ja hipsuttaa päästä ja hartioista

3 asiaa, joista en pidä...
○ pitkävihaiset ja kostonhimoiset ihmiset. Miksi kuluttaa energia johonkin noin kuluttaviin tunteisiin?
○ Leffateattereiden 3D-lasit. Mä en varsinaisesti usko, että niitä käytetään näytösten välillä tehokkaissa desinfioivissa pesuissa plus ne on edelleen maailman epämukavimmat päässä tai sitten mulla on vaan vammasen mallinen pää...
○ kovista pakkasista, se kuiva ja kylmä ilma ei vaan sovi näin astmaatikkona ja atoopikkona mulle yhtään, kuten ei varmaan kenellekään "normaalille" ihmisellekään, mutta esim. hengittäminen yli 20 asteen pakkasessa liikkuessa ei välttämättä oo iiseimmistä hommista

3 asiaa, joita tein viikonloppuna...
○ olin I Love Me -messuilla Helsingissä
○ vuokrasin viisi elokuvaa
○ kävin poikaystävän vanhemmilla syömässä

3 asiaa, jotka osaan...
○ laittaa hyvää ruokaa. Tuntuu monesti tyhmältä sanoa tää ääneen, koska mulle ruuanlaitto on niin yksinkertainen ja helppo asia, että välillä unohdan, että monille muille se ei ole
○ olla analysoimatta asioita liikaa. Etenkin, kun tästä asiasta olen toisinaan muutaman läheisen ihmisen kanssa puhunut, niin on tullut monta kertaa esille joitakin asioita, joita he miettivät ja analysoivat ja itse olen siinä silleen, etten ole edes miettinyt koko asiaa.
○ oon hyvä haistamaan homeen! :DD No mutta siis esim. jääkaapin avatessa haistan heti, jos joku on homeessa. Veikkaan että tää ei ole mitenkään uniikki kyky mutta aattelin silti kertoo...

3 asiaa, joita en osaa...
○ puhua selvästi. Mulla on varmaankin joku sisäsyntyinen vika muodostaa selväjärkistä puhetta, varsinkin jos olen innostunut, kiihtynyt tai puhunut paljon :D
○ tehdä hyviä mokkapaloja. Ja voi luoja kuinka monesti olen kokeillut. Vähään aikaan en tosin ole edes yrittänyt, mutta historiassa on niin monta epäonnistumista etten ole tohtinut yrittää uudelleen!
○ säästää rahaa. Olen oikeasti ehkä maailman surkein siinä!

3 asiaa, jotka haluaisin osata...
○ tehdä musiikkia tai edes soittaa jotain, mutta en ole tippaakaan musikaalinen :(
○ olla enemmän sellainen handyman -likka, jolta onnistuu kaikenmoiset remppahommat, puutyöt, maalaamiset ja nikkaroinnit melkeen ku puolivahingossa. Tässä asiassa oon kuitenkin uskokaa tai älkää näppärämpi kuin mun poikaystävä!
○ haluaisin osata viittomakieltä
+ olla yhtä hauska kuin Mikko Kuustonen! 

IMG_0851

3 asiaa, jotka minun pitäisi tehdä...
○ varata aika hammashygienistille
○ ommella yhden ulkotakkini ratkennut tasku takaisin kunnolla kiinni
○ ette kyllä ikinä arvaa... imuroida!! Millonhan olis se hetki, kun ei tarvis... :D

3 asiaa, joista stressaan...
○ jos töiden tai lähinnä työvuorojen takia en ehdi olla paljon kotona, esim. iltavuorosta aamuvuoroon stressaa toisinaan
○ raha-asiat, en tiedä osaako/pystyykö kukaan ikäiseni olemaan stressaamatta tästä aina välillä? Nimimerkillä opintolainan takaisinmaksu alkaa ensi kuussa, hiiop!
○ yllättävät ja ennalta-arvaamattomat tilanteet, kun joku esimerkiksi hajoaa. Ei nyt sinällään aiheuta mulle mitään korkeaa stressipiikkiä, mutta en nyt keksinyt oikein muutakaan, hahah. En loppujen lopuksi ole kovinkaan stressiherkkä ihminen, vaan annan asioiden soljua omalla painollaan.

3 asiaa, jotka saavat minut rentoutumaan...
○ ruuanlaitto ja leipominen. Vaikka lähtökohtaisesti se, että tekee parhaimmillaan kolmea asiaa yhtä aikaa monen tunnin ajan keittiössä saattaa kuulostaa vaikealta, niin mä nautin siitä suunnattomasti.
○ kiireettömät aamut, kun saa touhustaa kaikessa rauhassa, haahuilla ympäri asuntoa omituisissa, ensimmäiseksi käteen osuneissa vaatteissa ja istua rauhassa pöydän ääreen kahvin ja tietokoneen kanssa
○ rehellinen ja suhteellisen epäterveellinen röhnötys -ilta sohvalla telkkarin edessä leffan ja syömisten kera

3 asiaa, joista puhun usein...
○ varmaankin koirastani Jedistä
○ töistä
○ öö no, mitä luultavammin ihan vaan itsestäni :D

3 asiaa, jotka puen mielelläni päälle...
○ mekko, mekko ja mekko! Ai ei kelpaa? :D
○ tennarit, vai lasketaanko näitä, kun oikea termi näiden kohdallahan on laittaa jalkaan...
○ rento neuletakki tai -paita

3 asiaa, joita en pue päälleni...
○ vartalonmyötäiset, tiukat mekot. Ei vaan sovi meikäläisen kroppatyypille!
○ lippis. Voitteko kuvitella meikäläisen lippis päässä? :D Hyvä, en minäkään!
○ istuva housupuku. En oikeastaan voi kuvitella mitään muuta asua, joka olisi kauempana siitä, kuka minä olen

IMG_0894 IMG_0853
neuletakki H&M / paita New Yorker / hame Second hand (Ellos) / kengät H&M / laukku New Yorker

3 asiaa, jotka haluaisin hankkia...
○ mieluisia, käytännöllisiä ja mieleenpainuvia joululahjoja
○ Dr. Martensin maiharit
○ ehkäpä leveämmän sängyn, vaikka toi 120 cm leveä sänky on riittänyt meille yllättävän hyvin koko seurustelumme ajan! Mut jos ei uutta sänkyä niin uusi sijauspatja ainakin!

3 asiaa, josta unelmoin...
○ matkustamisesta ja uusien paikkojen näkemisestä
○ oman kahvilan perustamisesta
○ aikamatkasta 80-luvulle Bon Jovin konserttiin

3 asiaa, joita pelkään...
○ yllättävät kovat äänet. Eikä loppujen lopuksi ne äänetkään, mutta ylipäätään ajatus siitä, että joku alkaisi yhtäkkiä pitämään hirveää ääntä ja meteliä (vaikkapa palovaroitin, joku torvi, kirkuminen tms) enkä pystyisi sammuttamaan sitä, saa meikäläisen sydämen tykyttämään nopeammin.
○ noo siihen se oikeastaan jääkin, oon aina pitänyt itseäni jokseenkin pelottomana ja kokenut pelkäämisen jokseenkin hyödyttömäksi, koska ei mulla oo ollut mitään syytä pelätä juuri mitään enkä ole osannut alkaa pelkäämäänkään, vaikka kaikkea hirveää sattuu maailmassa koko ajan

3 asiaa, joiden toivon toteutuvan lähitulevaisuudessa...
○ Euro Jackpotin voittaminen, luonnollisesti.
○ jotain mukavaa ja positiivista lähimmäisilleni
○ että alettais yhteisesti koko maailmassa kiinnittämään huomiota niihin arvokkaisiin asioihin, kuten luontoon ja ystävällisyyteen ja sodittaisiin vähemmän, haluttaisiin ja omistettaisiin vähemmän, annettaisiin toisillemme enemmän ja sitä rataa. Sitä semmosta naiivia missihömppää siis, missä ne kaikki haluaa maailmanrauhaa.

2 kommenttia:

  1. Kiva idea tämä 3 asiaa postaus! Myös ihania asukuvia :) Sait musta uuden tilaajan. Jos kiinnostelee, niin käy lueskelemassa mun blogia osoitteessa http://millatt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin kuin kiva kiitos, tervetuloo! :) Käyn kurkkiis sun blogia!

      Poista