20.6.2018

Oi ihana kesä(kuu)

Yöllä noustaan bussin kyytiin ja ajellaan sillä lentokentälle. Torstaille kaavailtu työnseisaus onneksi peruutettiin, mutta koska haluttiin silti vähän jotain jännää elämään, niin tosiaan mennään tuolla bussilla ja aikaa kentällä mm. turvatarkastukseen jää hävettävän vähän :D Lento on kuitenkin niin aikainen, että pahimman ruuhkan pitäisi olla vasta edessä päin.
Amsterdamiin lennetään Riikan kautta, mutta vaihtoaika on onneksi vaivainen tunti. Pariisista kotiinpäin lentäessä meillä on suora lento.

Olen ajastanut matkani ajalle muutaman postauksen, eli reaaliaikaisia postauksia saatte odottaa kesäkuun viimeiseen päivään, sillä meidän lento takaisin on perillä vasta perjantaita 29.6. lähempänä puolta yötä. Pyrin päivittämään matkan aikana mahdollisimman paljon somea mahdollisuuksien mukaan (järkevästi kuitenkin, menenhän lomalle kuitenkin) eli mikäli mun reissun seuraaminen kiinnostaa, seuraa minua Instagramissa tai Snapchatissa. Molemmista mut löytää nimellä mennikae.

Ennen lomaa palataan kuitenkin vähän taaksepäin, tässä oisi nimittäin kasa vähän randomeita kuvia kesäkuun varrelta, joka on jo tähän saakka ollut ainakin omalla mittapuulla yllättävän tapahtumarikas!

41085012680_a21467e520_o 42177127694_ab453d7895_o IMG_0622

Tämän kuun aikana olen mm. lähtenyt extemporelle pussikaljalle (tai siis omassa tapauksessa pussisiiderille) Lahen sataman suuntaan Jedin kanssa. Parinkymmenen hengen joukosta tunsin ainoastaan yhden ihmisen ja vaikka yleensä ehkä kartankin vähän tämän tyylisiä tapahtumia, niin oli kieltämättä mukava mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja jutella niitä näitä ihan randomien ihmisten kanssa. Näin jälkikäteen ajateltuna tilanne oli ehkä vähän stressaava Jedille, kun niin moni vieras ihminen oli siitä kiinnostunut, mutta ohjeistin ihmisiä lähestymään aina niin, että koira sai tehdä ensimmäisen aloitteen eikä niin ollen kukaan päässyt yllättämään.

Kesäkuun aikana olen myös kahvitellut siskoni kanssa pariin otteeseen, siskon lemppari on Lahteenkin keväällä rantautunut Espresso House ja ehdittiin sinne eräänä iltana juuri ja juuri hakemaan herkulliset kylmät juomat.

42177148524_972789991c_o 2018-06-19_05-19-17 41084978980_e99d90475e_o 
Ravintola Mamma Mariassa olen käynyt kuukauden sisällä kahteenkin otteeseen, ensin lounaalla (työ)kaverin kanssa ja sunnuntai-iltana vetämässä kuvan mukainen aivan sairaan hyvä pizza. Mitä pizzoihin tulee, olen sitä mieltä että mitä simppelimpi, sen parempi. Tein muuten pizzaa ihan alusta alkaen kotona kuun vaihteessa ja se oli oikeastaan melkein vielä parempaa kuin tämä!

Tämän lisäksi olen herkutellut pariinkin otteeseen Dominon sushilla. Hassua, että löysin tämän ruokamaailman vasta nyt :D Mutta niillä puikoilla en oikein osaa vieläkään syödä! Kotona niiden kanssa ei haittaa taistella (ja tiputtaa niiden välissä olevaa herkkua koko ajan...) mutta en tiiä miten kehtaan ulkona syödä! Ehkä tämä ruokalaji pitää toistaiseksi jättää reissun ruokapaikkavaihtoehdoista pois...

29022962898_fa657718c5_o 41995298645_3953e23a4e_o

Mun polvi on onneksi toipunut liki täysin toukokuisesta polvilumpion sijoiltaan menosta ja lenkkeillä on uskaltanut normaaliin malliin - ja vähän enemmä. Eräänä iltana uskaltauduin ihan hölkkälenkille ja yllätyin polven kantavuutta enemmän omaa kuntoani, joka ei ollut läheskään niin huono kuin olin olettanut :D Hölkkä olisi kulkenut enemmänkin, mutta en uskaltanut riskeerata enempää. Hiljaa hyvä tulee!

Mä olen ehtinyt myös leipoa, vaikka ihan kaikkea ei olekaan tullut taltioitua. Tämän yllä kuvassa näkyvän juustokakun tein lomani kunniaksi, mutta faktahan on, ettei kakun leipomiseen mitään sen kummempaa syytä tarvitse!

42895546581_ab901edabe_o koirat 42895522121_e626f769c2_o

Odotetuimpia juttuja ehdottomasti tässä kuussa on ollut uuden sohvan saapuminen. Päästiin vanhasta rotiskosta eroon ja saatiin tilalle tilava vuodesohva. Väriksi valittiin neutraali harmaa, vaikka mulla ei olisi ollut mitään sanottavaa värikkäämmästä yksilöstäkään, ne vaan oli kaikki paljon kalliimpia. Mut kyl nyt on kiva!

Näiden lisäksi olen käynyt mm. seuraamassa oikeudenkäyntiä, joka oli kokemuksena mielenkiintoinen, mutta olen asian jättänytkin mainitsematta sen takia, etten halua asiaa puida täällä blogissa, vaikkei minua koskenutkaan. 
Jedi kävi eläinlääkärillä senioritarkastuksessa, ja sai tarmokkaan ja reippaan papparaisen paperit, mutta sitten verikokeista paljastui kohonneet munuaisarvot. Täytyisi tehdä lisätestejä, jotta voidaan olla varmoja misä on kyse, mutta todennäköisesti munuaisten vajaatoiminnasta, mikä on ihan yleinen vanhan koiran sairaus. Koska Jedi on ollut oireeton ja muutenkin hyvä kuntoinen, lomailen ihan rauhassa ja hyvillä mielin, sillä kahden viikon aikana ei ehdi tapahtua mitään peruuttamatonta ja niin ollen keskityn tähän kaikkeen sitten loman jälkeen - Jedi on kuitenkin reissuni aikana hyvässä hoidossa äitini luona, kenellä on kokemusta samasta vaivasta parinkin eri koiran kautta.

Lisäksi olen nauttinut hävettävän monta alkoholijuomaa ja koska reissu starttaa ylihuomenna, ei loppua varsinaisesti näy... onneksi tässä ei nyt kuitenkaan puhuta järkyttävästä ryyppyputkesta vaan enemmänkin sivistyneestä pikkujuopottelusta :D 

Että sellaista! Tulipa ihan helkutin pitkä postaus mutta tuntuipa pitkästä aikaa kivalta kirjoittaa kaikesta! Kunhan tästä matkasta selvitään niin heinäkuussakin olisi töiden lisäksi jo muutama ihan kiva juttu tiedossa: jonkin sortin yllätysjuhlaa ja päiväristeily Tallinnaan. 
Mutta nyt, junalla kohti Lahtea ja pakkaamispuuhiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti