4.8.2019

Ensi kertaa asuntomessuilla

Kas niin vaihtui kuukausi, helteet jäi heinäkuuhun ja nyt sää muistuttaa lähinnä syyskuun loppua kuin elokuun alkua... mutta mulla on vielä uskoa siihen, että kyllä se kesä sieltä vielä takaisin tulee! :)
Hieman vilpoisempi sää ei tosin haitannut yhtään perjantaina, kun suuntasin elämäni ensimmäistä kertaa asuntomessuille Kouvolaan. Asuntomessut ei sinällään koskaan ole ollut sellainen tapahtuma, johon olisin kamalasti hinkunut, koska minkäänlainen oman kodin rakennus ei ole mielessä ja toisekseen olen maailman surkein sisustaja. Mutta nyt, kun messut oli noin lähellä ja kun ostettiin liput hyvissä ajoin ennakkoon, saatiin ne halvemmalla, niin päätettiin äitini kanssa käydä katsastamassa tuo alue.

Mitään syväluotavaa raporttia mulla ei ole antaa, eli jos haluaa oikeasti lukea messujen sisällöstä, kannattaa suunnata johonkin enemmän alan blogiin - mä kävelin kohteet läpi ja otin valokuvia omaa silmää miellyttävistä sisustuksellisista jutuista, joita en tosin omassa vuokrakämpässäni pääse (jaksa) varmaan edes toteuttamaan. Olen aina ollut tyyppi, kuka on ottanut kavereiden vanhoja huonekaluja, äiti on ostanut suurimman osan matoistani ja meidän valaisimista en edes aloita - kaikki on vähän sinnepäin ja sisustuksellisesti kämppäni on aika kaaos, mutta kuten sanottua, en ole yhtään sellainen tyyppi, kuka jaksaisi välittää. Musta on ihana käydä kylässä toisten laitetuissa asunnoissa, mutta minua ei haittaa, että kotona kaikki on eri paria. Toki jos mulle suotaisiin rajattomat mahdollisuudet kodin laittoon ja sisustukseen, tekisin monta juttua hyvinkin eri tavalla. Mutta toistaiseksi olen se tyyppi, kuka laittaa rahansa mieluummin muuhun, kuin sesongin mukaisiin sisustustyynyihin (ja huom. korostan ettei tässä ole mitään vikaa, sisustustyynyt on ihania).

Mutta niihin messuihin! Mitään yksittäistä suosikkikohdetta mulla ei ollut, monessa kohteessa oli jotain kivaa ja sitten taas paljon sellaista, mistä en tykännyt yhtään. Esimerkiksi monessa kodissa näkyneet mustat keittiöt on jotain, mitä en ymmärrä. Isot walk in -vaatehuoneet näkyivät moneessa kohteessa ja sellaisen haluaisin itsekin! Myös kauniita makramee -sisustuselementtejä näkyi useammassa kohteessa ja se on sentään sellainen juttu, minkä pystyy itsekin hankkimaan omaan kämppään - tai tekemään jopa itse! Saa nähdä, tulisiko tästä projekti syksyksi. 

IMG_4803_edited IMG_4806_edited asuntomessut2 IMG_4813_edited IMG_4800_edited IMG_4801_edited asuntomessut IMG_4805_edited IMG_4804_edited

Oletteko te käyneet asuntomessuilla, vai meinaatteko vielä mennä? Ne ovat tosiaan Kouvolassa Korian Pioneeripuistossa aina tämän kuun 11.päivään saakka.

Ja ehkä tästä itselleni pikkuruisen pieni sisustuskärpänen iski, saa nähdä miten sen mahdollisesti toteutan. Mulla on kyllä muutama visio kämpän suhteen, syyssiivous täytyy joka tapauksessa tehdä jossain välissä ja ajatuksena olisi siinä samalla vähän myllätä asunnon järjestystä uuteen uskoon, mutta saas nähdä. Mulla on myös pienenä visiona Ikea -reissu syyskuulle, mutta saa nähdä saako sen toteutettua. Myös seuraavilla kirpparikäynneillä voisi keskittyä enemmän sisustusjuttuihin, yleensä kun tulee metsästettyä lähinnä vaatteita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti