24.6.2016

5

Hyvää juhannusta ihmiset! Mulla on ensimmäinen juhannus kolmeen vuoteen, jota en vietä Lahessa kavereiden kanssa enemmän tai vähemmän alkoholipainoitteisesti. Oon äidin luona täällä Kouvolassa ja yhtään alkoholia en ajatellut nauttia, kerran näinkin! Toisaalta ihan hauska viettää tätä keskikesän- ja virallista suomalaista ryyppäjäisjuhlaa ihan muualla kuin jossain mökillä grillaten tai jotenkin muuten kun "pitäisi".
Omalla kohdallani juhannukseen liittyy aika vahvasti toinen juttu: viisi vuotta sitten, juhannuksena 2011 pistin pystyyn blogin. Sitä blogia (Neiti Punahilkkaa) ei enää ole olemassa (tai siis on piilotettuna, mutta olen unohtanut tunnukset niin en pääse sinne itsekään :D), mutta tuo tylsyyksissä aloitettu mieliteko on kantanut tähän päivään saakka. Ja näin ollen kaikenmaailman juhannuslöpinöiden ja -kuvien sijaan ajattelin väkertää tähän väliin Ainolta saamani haasteen, joka ei oikeastaan olisi parempaan saumaan voinut tulla.

IMG_6775 IMG_6824

nominatiivi: mikä blogi?
- henkilökohtainen lifestyleblogi.

genetiivi: kenen blogi?
- minun, eli kuukauden päästä 24-vuotiaan lahtelaistytön blogi.

partitiivi: mitä blogeja itse luet?
- aktiivisesti noin kymmenkuntaa lifestyle/muoti/valokuvaus-blogia. Epäsäännöllisesti tulee seurattua varmaankin noin pariakymmentä.

inessiivi: missä yleensä bloggaat?
- aika pitkälti kotona, mutta jos olen kotoa muutaman yön pois esim. äitini luona kuten nyt tai vaikkapa matkalla, niin pidän koneen yleensä mukana, joten satunnaisesti tulee kirjoitettua myös muualla.

elatiivi: millaisista asioista bloggaat?
- ihan kaikesta, mistä mieli tekee. Mä en ole missään vaiheessa halunnut rajata blogiani kovinkaan tarkasti, vaikka se olisikin ehkä hieman lukijaystävällisempää. Haluan luoda postauksista kokonaisuuksia, jotka kuvaavat mun elämää, tapaa ajatella ja fiiliksiä. Se, että kirjoittaisin vain tietyistä asioista, rajaisi mua henkilönä aika paljon. Pääsääntöisesti pyrin pitämään blogin kevyehkönä ja positiivisena, enkä välttämättä avaudu täällä niistä elämän nurjemmista puolista samalla tavalla kuin positiivisista, mutta en kiellä niiden olemassaoloa.

illatiivi: mikä päätyy sun blogiin, mikä roskakoriin?
- roskakoriin tai näennäiseen roskakoriin, eli koneeni loputtomaan kuvatiedostoviidakkoon päätyy aika hurja määrä valokuvia viikottain - kuvaan tosi paljon ja otan kohteesta X aina 2-4 otosta hieman eri kulmasta, eri säädöillä jne. Paras päätyy useimmiten blogiin ja muut sitten pois.

IMG_6783 IMG_6792 IMG_6793 pusero Mango / shortsit New Look / laukku Seppälä / sandaalit H&M

adessiivi: montako lukijaa sun blogilla on?
- Bloggerin kautta 46, Bloglovinin kautta parikymmentä lisää

ablatiivi: mitä odotat blogisi tulevaisuudelta?
- en oikeastaan mitään, tämä on sellainen harrastus, josta en ole missään vaiheessa ottanut enkä haluakaan ottaa paineita. Kirjoitan itsenäisesti harrastusmielessä niistä asioista joista haluan ja se on tähänkin asti riittänyt mulle vallan hyvin. Mä en tavoittele suuren yleisön suosiota, mutta toki lisääntyvä lukijakunta ei ole haitaksi :)

allatiivi: miten keksit nimen sun blogille?
- Katsottiin samanniminen leffa, jossa pääosissa on Ryan Gosling sekä Kirsten Dunst. Leffa ei sinällään ollut merkittävä, mutta nimi jäi kummittelemaa mieleen, koska siihen tiivistyi aikalailla kaikki se, mitä haluan blogillani tarjota.

essiivi: millaisena bloggaajana pidät itseäsi?
- harrastelijana, rentona, ehkä jokseenkin samaistuttavana. Arkisena ja tavallisena.

translatiivi: milloin kirjoittelu/kuvailu muuttui bloggaamiseksi?
- viisi vuotta sitten. Tuolloin en tosin omistanut edes kameraa ja tesktikin oli aika päätöntä päiväkirjamaista sillisalaattia. On se sitä tietyllä tapaa edelleenkin, mutta kyllä mä osaan nykyisin huomattavasti paremmin muodostaa postauksia, niin että joku kenties ne lukaiseekin :D 

abessiivi: kuinka kauan voit olla putkeen bloggaamatta?
- varmasti voisin olla koko loppuelämän, mutta tässä on viidessä vuodessa muodostunut hämmentävällä olennainen osa elämää enkä osaisi helpolla luopua tästä. Mutta koska tämä on vain harrastus, niin aina ei ole aikaa eikä edes juttuja, joita julkaista. Yleensä julkaisen postauksia monta kertaa viikossa, ja jos musta ei viikkoon kuulu, se on jo ihme ja ainakin tämän blogin olemassaolon aikana se taitaa olla aika lähellä sitä pisintä taukoa. 

Viimeisen kohdan, eli komitatiivin skippaan, jossa kehotettiin haastamaan muutama ihminen blogeineen, mä olen niin laiska etten jaksa, hahah. 
Käsi ylös, ketkä muut oli unohtanut täysin, että suomenkielessä on olemassa yllämainittuja sijamuotoja? Äidinkieli oli aina koulussa mun vahvinta alaa, mutta nää kielioppiasiat, etenkin sijamuodot, tuli kyllä opeteltua täysin ulkoa niin että kokeista pääsi läpi... Koulussa nautin aina kaikista kirjoitustehtävistä (lukiossa esseiden palautukseen annettiin useimmiten 4-7 päivää, minä kirjoitin omani yleensä jo samana iltana kynä sauhuten :D) ja koska osittain sen takia aloinkin blogia kirjoittaa, kirjoitustaidon ja itsensä ilmaisemisen takia. Se puoli tosin on etenkin tämän blogin aikana hieman kuukahtanut koska olen kokenut visuaalisuuden olennaisemmaksi. Kirjoittaminen myös menee kausittain - toisinaan tuntuu, ettei sanotuksi saa sanottua mitään tai muodostettua tarpeeksi järkevän kuuloisia lauseita, vaikka sanottavaa olisikin ja joskus sitten taas tekee mieli kirjoittaa enemmän, oli aihe sitten tähdellinen tai ei. 

Joka tapauksessa mie haluan kiittää teitä kaikkia, ketkä ovat vuosien varrella minun blogiani seuranneet, kenties kommentoineetkin. En voi sanoa, että tätä blogia ei olisi ilman teitä, mutta varmastikaan se ei olisi yhtä aktiivinen ja positiivinen. Saan teiltä aina ihania kommentteja ja ne lämmittävät mieltä joka kerta, kiitos siis teille ♥ Mä en tiedä kuinka kauan ns. blogikulttuuri pysyy pinnalla, mutta voin vakuuttaa teille, etten ole vielä vähään aikaan menossa mihinkään :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti