14.6.2016

Body & Hair Care

Mä olen viime aikoina hankkinut aikamoisen läjän uusia kosmetiikkatuotteita kokeiluun, osa jo tuttuja ja turvallisia, osa taas täysin uusia tuttavuuksia. Vaikka näitä koonteja olen aiemminkin tehnyt, niin kosmetiikka-aiheistet postaukset tuntuvat silti aina kiinnostavan ja koska teitä tulee koko ajan hiljalleen lisää (ihanaa, kiitos teille ♥), niin eipä se kertauskaan mitään haittaa ;) Tänään ajattelin keskittyä ihon- ja hiustenhoitoon ja seuraavassa postauksessa sitten kasvojen ihoon sekä meikkeihin! Ja huomautukseksi vielä, että kaikki tuotteet ovat tosiaan itseni hankkimia enkä saa minkään tuotteen hehkuttamisesta pennin latia, vaan ihan omasta tahdostani niin teen :)

IMG_6335 
1. Mä en tiedä kuinka monta kertaa olen hehkuttanut tätä Garnier Respons -sarjaa niin hiusten kuin ihonhoidossakin, mutta jatketaan samaa linjaa! Oon tähän asti ostanut putelini pitkälti Sokokselta, koska se on lähimpänä, mutta vähän aikaa sitten poikkesin Anttilassa ja siellä oli näitä body lotioneita isommassa, 400 ml:n pakkauksissa aika hyvällä hinnalla. Pitääpä vissiin jatkossa vaivautua sen verran, että suuntaa pikkuisen pidemmälle, sillä pidemmän päälle lompakko kiittää! Mulla kun menee näitä voiteita aika tiheään tahtiin...
 2. Ostin kokeiluun Himalaya Herbals merkiltä tämmösen Multipurpose Creamin, jossa on mm. aloe veraa ja sinkkiä. Tämä on tarkoitettu ihon huonompiin kohtiin, kuten itselläni vaikkapa niihin, mistä olen raapinut hieman liikaa. Sinkkiä sisältävät voiteet olen muutenkin kokenut hyviksi kutisevalle, herkälle, jopa hieman rikkinäiselle iholle. Koostumus tässä voiteessa oli vähän jännä: väriltään se on vaaleanrusehtavaa, vähän kuin vaaleahko meikkivoide ja koostumukseltaan vähän sellaista jännää savimaista. Hankala selittää, muttei siis yhtään sellaista tahmaista. 
3. Päätin ostaa kokeiluun kuivaöljyä, mutta tähän olen kyllä vähän pettynyt. Tai ehkä tuote ei ole omalle iholle se sopivin. Tahmaa tämä ei, mutta pumppu on aika jäykkä, joten varsinkin vasemmalla kädellä laittaminen on hankalaa. Muutenkin tässä on vähän se ongelma, että öljyä pitää suihkia ensin koko kehoon ja vasta sitten levittää, tai muuten saa pestä kädet välissä, koska öljyisillä käsillä putelista ei saa enää kunnon otetta. 
4. Nämä Vaselinen suihkutettavat kosteuttavat voiteet ovat olleet suosikkejani käytännössä siitä lähtien, kun näitä Suomesta on saanut, eli reilun vuoden kai? Talvisin nämä ovat liian kevyttä, mutta näin kesäisin loistavia tuotteita, kun joka päivä ei tarvitse laittaa paksua kerrosta tukevaa rasvaa. Mä olen lukenut paljon negatiivisia kommentteja näistä, mutta itse kyllä tykkään. Vähän sama ongelma näissä on kun edellisessäkin, eli ensin on aikalailla pakko suihkuttaa koko kroppa ja sitten vasta levittää, koska muutoin puteli ei meinaa pysyä kädessä. Mä olen tainnut testata näistä kaikkia "värejä", näistä nämä vihreä ja valkoinen ovat tuoteperheen uusimmat. Suurempia eroja en kuitenkaan näiden välillä ole huomannut, tuoksuissa on hieman eroa ja tuo valkoinen on aavistuksen verran kosteuttavampaa. 
5. Ja taas Garnieria! Mä olen tykännyt tosi paljon näistä body butter -malleista, joita saa ainakin tässä vaaleassa ja oranssissa versiossa. Tämän dry & sensitive version tuoksu on musta kyllä aika voimakas, sinänsä vähän hassua. Tosin tuoksu ei ollut läheskään niin vahva tässä butter-versiossa kuin pumpattavassa lotion-versiossa.

Yhteenveto: kaikkia muita tuotteita paitsi kuivaöljyä ostaisin (ja varmasti ostankin) uudestaan! 

IMG_6338 
1. Biozell Professionalilta lähti mukaan syväpuhdistava shampoo sekä
2. syväkosteuttava hoitoaine, jotka ovat ikään kuin pari keskenään. Syväpuhdistavaa shampoota mulla ei ole koskaan aiemmin ollut, enkä osaa sanoa onko se hintansa väärti ja vaikuttaako mihinkään, mutta kokeilemallahan tuo selviää. Syväkosteuttava hoitoaine on tarkoitettu tämän syväpuhdistavan käsittelyn jälkeen tasapainottamaan hiusten kosteustasapainoa. 
3. Batisten kuivashampoot lienevät jokseenkin tuttuja tuotteita kaikille, koska ainakin ne kiinnittävät huomion karkkisilla pulloillaan. Mä olen pitänyt vähän tahattomasti taukoa kuivashampoon käytöstä, mutta kyllä sen taas käsittelyn jälkeen huomasi, kuinka kätevä tuote on kyseessä. Näissä Batisten tuotteissa etenkin on se hyvä puoli, että niissä on aika vahva tuoksu, mikä sopii ainakin omalle hieman likaiselle ja rasvoittuneelle tukalle, se haju nimittäin ei ole kaikista kivoin! 
4. Kyllä, siinä on puteli! Pieni puteli onkin, kyseessä on Biosilkin silkkitippoja, joiden ajattelin olevan tarpeeseen vähän elottoman näköisille latvoilleni. 
5. Sitten vähän luonnonkosmetiikkaa! Urtekram on tuttu merkki niin elintarvikkeiden kuin kosmetiikankin puolelta, ja kaikista tuotteista olen muistaakseni pitänyt suuresti. Mulla oli yhdessä vaiheessa sellainen vaihe, että käytin vain luonnonkosmetiikan shampoita, hoitoaineita ja suihkusaippuoita, mutta se on vähän jäänyt. Pitäisi ehkä palata siihen, vaikka en muista että sillä olisi ollut merkittävää vaikutusta hiusten tai ihon kuntoon (ja tätä jatkui sentään ainakin puoli vuotta)
6. OGX on tuttu merkki hiuksiin suihkittavista öljyistään, joita mulla on ollut parikin kappaletta, mutta nyt ostin tuon hoitoaineen, joka sisältää kookosmaitoa ja -öljyä sekä kananmunanvalkuaista. Inci-listaa en ole tutkinut, mutta veikkaan että se on aika perinteinen hoitoaine silikoneineen päivineen, mutta ainakin tämä tuoksui taivaallisen hyvältä! 
7. Viimeksi hiuspidennykset tilatessani sain tilaajalahjaksi Rapunzel of Swedenin Shine Drops -seerumin, joka on ollut kyllä positiivinen yllätys. Pidennyksillehän tämä on tarkoitettu, mutta mie olen kyllä käyttänyt omaankin tukkaan ja tämä tekee hiuksista sileämmän näköiset, mikä on ainakin omaan pörrötukkaani silloin tällöin aika tarvittu ominaisuus. Sitten joskus kun tarvin uudet pidennykset, niin tilaan varmasti tätä samalla lisää!

Yhteenveto: paljon uusia tuotteita, joiden toimivuus ja sopivuus tulee huomattua lisäkäytön myötä. Mä en etenkään hiustuotteissa ole erityisen juurtunut mihinkään merkkiin tai tuotteisiin, vaan tykkään kokeilla uusia. Tästä listasta ei sovi unohtaa niitä mun ykköslemppareita, eli Garnier Respons -sarjan hiusnaamioita, mutta unohdin ottaa semmoisen kuvaan, vaikka hyllystä löytyikin :D

2 kommenttia:

  1. Itselläni on tuo Himalan multipurpose ja pakko sanoa, että se mönjä näyttää aika hirveeltä :D Mutta se, että onko siitä mihinkään, noooo. Mä en oikein tiedä auttaako se, tehoaako se, mutta ainakin se imeytyy nopeasti ja jättää iholle kivan tunteen!
    Tarkoitus olis testata saman sarjan muitakin tuotteita, noi kun on älyttömän edullisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa :D Se tuntuu joo aika hauskalta iholla ja ite ainakin huomasin, että se vähän helpottaa ihon kutinaa ja punoitusta :)

      Poista