25.11.2017

YSL Black Opium

Kuten mainitsinkin, niin ostin risteilyreissulta uuden tuoksun itselleni. Mitään "kunnon" tuoksua mulla ei olekaan vähään aikaan ollut, lähinnä vaan kevyitä vartalosuihkeita. Nyt halusin kuitenkin sijoittaa ja valintani kohdistui Yves Saint Laurentin Black Opium -tuoksuun. Mulla oli pari muutakin vaihtoehtoa, mutta päädyin tähän, koska tiesin, että jossakin vaiheessa olisin kuitenkin halunnut myös tämän. Tämä oli siis tavallaan kuitenkin se ykkösvaihtoehto. 

IMG_9062

Mikään uusihan tuoksu ei ole, se on ollut markkinoilla vuodesta 2014 lähtien ja tuoksusta taitaa olla kolme tai neljä eri variaatiota, mutta minä pidin eniten tästä alkuperäisestä. Mun tuoksumakuni on aika tumma, lämmin ja mausteinen, ja esimerkiksi kaikki ruusuiset tuoksut ei tunnu niin omalta. Tämä tuoksu on juuri sellainen mistä pidänkin, ja onhan se saanut inspiraatiota rock-musiikista ja -maailmasta, mikä on omalla tavallaan itselleni läheinen.

Tässä tuoksussa latvatuoksuna on päärynää, appelsiininkukkaa sekä rosepippuria. Sydäntuoksussa on kahvia, jasmiinia sekä lakritsia. Pohjatuoksussa taas vaikuttaa vanilja, patsuli ja setripuu.

IMG_9067

Viking Linen laivalla maksoin 50 ml parfyymipullosta hieman reilu kuusikymppiä, mikä on mielestäni ihan kelpo hinta laadukkaasta tuoksusta.

Ja toki tähän väliin on hyvä huomauttaa, että kaikkihan eivät tuoksuja yliherkkyyden vuoksi voi käyttää ja olen onneksi itse siitä onnekkaassa asemassa, että voin käyttää tuoksullisia tuotteita ongelmitta. Mun lähipiirissä on ihmisiä, joilla on tuoksuyliherkkyys, joten itse muistan sen takia käyttää tuoksuja melko varovaisesti ja muistuttaisin teitä muitakin. Omia mieltymyksiä ei toki tarvitse muuttaa kenenkään muun vuoksi, mutta ainakin tietyissä tilanteissa kannattaa muistaa, että tuoksuttomuus voi olla parempi vaihtoehto.

IMG_9070

Mikä on sun lempituoksu tai minkälaisista tuoksuista pidät ylipäätään?

2 kommenttia:

  1. Tää on mun lemppari talvituoksu! <3 Hyvä valinta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa kiva! :) Tää on kyllä hyvä ja oli ilo huomata 8 tunnin työpäivän jälkeen, että vaikka olin keittiössä hommissa niin kotiin tullessa pystyin edelleen haistamaan tän tuoksun sen rasvakäryn alta! :D

      Poista