12.1.2015

Kesänlapsi

IMG_9368 IMG_9367 IMG_9376

mekko Second hand / neuletakki New Yorker / laukku Seppälä / kengät H&M

Tiedättekö kun on niitä ihmisiä, jotka jatkuvasti valittaa talven pimeydestä ja kylmyydestä ja haikailee koko ajan kesän perään? Että kesällä on kaikki paremmin ja energiaa riittää ja plaaplaa. Mä olen aina vähän inhonnut sitä vouhotusta, koska realisti kun olen: Suomessa asutaan niin vuodenajat pitää kestää. Itse kestän ne melko hyvin, mutta kyllä mie vaan olen just tommonen kesäihminen. Talvessakin on etunsa, mutta jos saisin päättää, niin kyllä se olisi kesä aina vaan. Muutamien vuosien kokemuksella tiedän sanoa, että voin silloin henkisesti sekä fyysisesti parhaiten. Talvisin mulla on taipumusta vaipua väsymykseen, stressata enemmän ja ahdistua herkemmin. Elämä on paljon parempaa lämpimän tuulen vireen puskiessa sisään avoimesta ikkunasta, lintujen laulaessa ja avoimen veden liplattaessa. Kesään on vielä ihan liian pitkä aika. Mutta sen sijaan että aion silmät kiiluen odottaa sen saapumista, ajattelin siinä välissä elää tämän lopputalven ja kevään niin railakkaasti ja elämäniloisesti kuin suinkin pystyn! 

2 kommenttia:

  1. Kiva asu! :-)

    Ja mä oon niin samaa mieltä tosta vuodenaikajutusta :-D Inhoon sitä ainaista ruikutusta, mutta salaa itekin toivon, että tää talvi menis nopeasti ohi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Ja joo tää suomalaisten fanaattinen säästä valittaminen, kummastelu ja uutisointi on kyllä ihan oma lajinsa :D mut ku se nyt vaa on sillee!

      Poista